Zmiany od 14.09.2019 w logowaniu do Internet Banking i płatnościach kartą

Od 14.09.2019r. wprowadzono nowe rozwiązania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa w bankowości internetowej oraz w płatnościach kartami zbliżeniowymi (silne uwierzytelnienie).

Szanowni Państwo,

Informujemy, że w związku z koniecznością dostosowania do wymogów ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o zmianie ustawy o usługach płatniczych implementującej Dyrektywę PSD2, nastąpią zmiany zasad logowania do bankowości internetowej jak również autoryzacji złożonych dyspozycji (tzw. Silne uwierzytelnienie).

Nowe rozwiązania mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa w bankowości internetowej i obejmują m.in.:

– wzmocnienie procesu logowania dodatkowym kodem SMS wysłanym na telefon Klienta (raz na 90 dni),

– okresową zmianę hasła dostępu do bankowości internetowej,

– autoryzację przelewów tylko za pomocą SMS (karty kodów nie będą aktywne),

– dodatkowe zabezpieczenie płatności kartą poprzez częstszą konieczność autoryzacji transakcji zbliżeniowych kodem PIN,

– wprowadzenie limitów na płatności za zakupy w sklepie internetowym.

 

Więcej informacji na temat Internet Bankingu w Instrukcji.

Internet Banking klienta indywidualnego

 

SAMODZIELNA ZMIANA SPOSOBU AUTORYZACJI PRZELEWÓW:

PRZYPOMINAMY  – z dniem 14.09.2019 r. w Systemie Bankowości Internetowej zostanie wyłączona możliwość realizacji zleceń poprzez hasła jednorazowe drukowane, a włączone dla wszystkich hasła wysyłane za pomocą wiadomości SMS na zdefiniowany w Banku telefon komórkowy.

SMS ze zdefiniowanego telefonu komórkowego posłuży również do logowania do konta internetowego.

W otrzymanej z Banku wiadomości jako autoryzacja przelewu, oprócz hasła jednorazowego, otrzymają Państwo informację o kwocie i tytule przelewu, co stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed ewentualną próbą wyłudzenia pieniędzy w przypadku przejęcia dostępu do rachunku przez osoby nieuprawnione.

W związku z powyższym prosimy o sprawdzenie zdefiniowanego w Banku numeru telefonu i ewentualne poprawienie na prawidłowy. W przypadku braku telefonu w Banku realizacja przelewów poprzez Internet Banking nie będzie możliwa.
Usługę można uruchomić już dziś. Po zalogowaniu do Internet Bankingu zakładka Ustawienia – Sposób autoryzacji operacji – Zmień i wybieramy Hasła SMS.

W załączeniu przedstawiamy samodzielną możliwość zmiany sposobu autoryzowania operacji:

Zmiana sposobu autoryzacji operacji w IB na SMS