Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Bank Spółdzielczy w Wysokiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dn. 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze oraz zgodnie z wymogami Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA), który od 28 czerwca 2025 r. nakłada obowiązek pełnej zgodności z WCAG 2.1.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: https://bswysoka.pl

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu niezgodności wymienionych poniżej. Bank przygotowuje się do podpisania umowy o pełne dostosowanie strony internetowej do wymogów WCAG, a ostateczne wdrożenie nastąpi do 31.10.2025r.

Niedostępne treści

  • Część opublikowanych zdjęć na stronie internetowej nie posiada pełnych opisów alternatywnych. Sukcesywnie będziemy uzupełniać braki.
  • Część starszych plików PDF opublikowanych na stronie może nie spełniać wszystkich wymagań dostępności, zwłaszcza w kontekście struktury nagłówków i tekstów alternatywnych. Dokładamy starań, aby nowe dokumenty były tworzone w sposób dostępny, a starsze sukcesywnie poprawiane.
  • Niektóre filmy zamieszczone na stronie mogą nie posiadać transkrypcji lub audiodeskrypcji.

Przygotowanie deklaracji dostępności:

  • Data sporządzenia deklaracji: 18.06.2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 18.06.2025 r. Deklaracja została sporządzona na podstawie samooceny luki dostępności.

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

  • Opublikowane pliki PDF, które nie spełniają wymagań dostępności, będą sukcesywnie dostosowywane.
  • Opublikowane zdjęcia nie posiadające pełnego opisu alternatywnego, będą sukcesywnie uzupełniane.
  • Sukcesywne uzupełnianie skrótów klawiszowych dostępnych na stronie internetowej.
  • Bank sukcesywnie będzie wprowadzał zmiany uwzględniające wytyczne WCAG.
  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej można zgłosić mailowo na bank@bswysoka.pl lub telefonicznie 067 287 10 24.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • Swoje imię i nazwisko
  • Swoje dane kontaktowe (np. numer telefony, adres a-mail)
  • Dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść
  • Opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Zarządu naszego Banku:

  • Maciej Wojczyński – Prezes Zarządu
  • Adres: ul. Strzelecka 1, 89-320 Wysoka
  • Adres e-mail: wojczynski@bswysoka.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje:

Dostępność architektoniczna

Adres Banku: Wysoka, ul. Strzelecka 1, 89-320

  • Bank posiada podjazd dla osób ze szczególnymi potrzebami
  • Bankomaty są częściowo dopasowane do osób ze szczególnymi potrzebami
  • Toaleta w Banku jest również przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami
  • Parking z wyznaczonym miejscem dla osób ze szczególnymi potrzebami
  • Obniżone są krawężniki w celu braku barier
  • Bark oznakowani brajlowskich w budynku ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
  • Brak urządzeń wspomagających słuch
  • W Banku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jeśli istnieje taka potrzeba, dostępna jest pomoc pracownika przy wejściu
  • Istnieje możliwość kontaktu z Bankiem telefonicznie oraz mailowo
  • Opcja wizyty u klienta w celu realizacji szczególnych potrzeb związanych z podpisaniem dokumentów

Wnosi się o wstawienie powyższego dokumentu na stronę internetową Banku.

Wysoka, dnia 18.06.2025 r.

Sporządził: Stanowisko ds. zgodności i kontroli wewnętrznej

Skip to content