Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Bank Spółdzielczy w Wysokiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dn. 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze oraz zgodnie z wymogami Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA), który od 28 czerwca 2025 r. nakłada obowiązek pełnej zgodności z WCAG 2.1.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: https://bswysoka.pl
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu niezgodności wymienionych poniżej. Bank przygotowuje się do podpisania umowy o pełne dostosowanie strony internetowej do wymogów WCAG, a ostateczne wdrożenie nastąpi do 31.10.2025r.
Niedostępne treści
- Część opublikowanych zdjęć na stronie internetowej nie posiada pełnych opisów alternatywnych. Sukcesywnie będziemy uzupełniać braki.
- Część starszych plików PDF opublikowanych na stronie może nie spełniać wszystkich wymagań dostępności, zwłaszcza w kontekście struktury nagłówków i tekstów alternatywnych. Dokładamy starań, aby nowe dokumenty były tworzone w sposób dostępny, a starsze sukcesywnie poprawiane.
- Niektóre filmy zamieszczone na stronie mogą nie posiadać transkrypcji lub audiodeskrypcji.
Przygotowanie deklaracji dostępności:
- Data sporządzenia deklaracji: 18.06.2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 18.06.2025 r. Deklaracja została sporządzona na podstawie samooceny luki dostępności.
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
- Opublikowane pliki PDF, które nie spełniają wymagań dostępności, będą sukcesywnie dostosowywane.
- Opublikowane zdjęcia nie posiadające pełnego opisu alternatywnego, będą sukcesywnie uzupełniane.
- Sukcesywne uzupełnianie skrótów klawiszowych dostępnych na stronie internetowej.
- Bank sukcesywnie będzie wprowadzał zmiany uwzględniające wytyczne WCAG.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej można zgłosić mailowo na bank@bswysoka.pl lub telefonicznie 067 287 10 24.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- Swoje imię i nazwisko
- Swoje dane kontaktowe (np. numer telefony, adres a-mail)
- Dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść
- Opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Zarządu naszego Banku:
- Maciej Wojczyński – Prezes Zarządu
- Adres: ul. Strzelecka 1, 89-320 Wysoka
- Adres e-mail: wojczynski@bswysoka.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje:
Dostępność architektoniczna
Adres Banku: Wysoka, ul. Strzelecka 1, 89-320
- Bank posiada podjazd dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Bankomaty są częściowo dopasowane do osób ze szczególnymi potrzebami
- Toaleta w Banku jest również przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Parking z wyznaczonym miejscem dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Obniżone są krawężniki w celu braku barier
- Bark oznakowani brajlowskich w budynku ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
- Brak urządzeń wspomagających słuch
- W Banku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jeśli istnieje taka potrzeba, dostępna jest pomoc pracownika przy wejściu
- Istnieje możliwość kontaktu z Bankiem telefonicznie oraz mailowo
- Opcja wizyty u klienta w celu realizacji szczególnych potrzeb związanych z podpisaniem dokumentów
Wnosi się o wstawienie powyższego dokumentu na stronę internetową Banku.
Wysoka, dnia 18.06.2025 r.
Sporządził: Stanowisko ds. zgodności i kontroli wewnętrznej